Mare Nostrum: Imperia to nowa ods?ona legendarnej gry planszowej Mare Nostrum, kt?ra bi?a rekordy popularno?ci od czasu swojej premiery w 2003 roku.W nowej edycji wprowadzono zmiany, tak by wyj?? na przeciw opiniom graczy. Poprawione zosta?y zasady, ?etony i plansza, a gra zawiera wiele nowych komponent?w oraz dodatkowe warunki zwyci?stwa. Dzi?ki tym zmianom gra Mare Nostrum: Empires spodoba si? zar?wno planszowym weteranom, jak i graczom, kt?rzy dopiero od niedawna bawi? si? tym wspania?ym hobby.Mare Nostrum: Imperia to strategiczna gra planszowa, w kt?rej prowadzisz staro?ytn? cywilizacj?, by zdominowa? antyczny ?wiat. Zdob?dziesz pot?g? i chwa?? poprzez poszerzanie granic swojego pa?stwa, rozw?j handlu oraz budow? miast, rynk?w i ?wi?ty?. Pozyskasz dla swej sprawy mitycznych bohater?w oraz zbudujesz cuda staro?ytnego ?wiata, tak by przy?mi? swoich s?siad?w. Tylko miej na nich baczenie, gdy zaczn? po??da? twoich bogactwZosta? Cezarem Rzymu i poprowad? jego pot?ne legiony! Wciel si? w Peryklesa, wybitnego greckiego m?a stanu i oratora, albo wkrocz na scen? jako Hannibal z Kartaginy, kt?rej pot?ga handlowa nie mia?a sobie r?wnych. Chyba, ?e wolisz, tak jak kr?l Hammurabi z Babilonu, sta? si? tw?rc? s?awnego Kodeksu Praw, b?d? - jak Kleopatra z Egiptu - ople?? antyczny ?wiat sieci? swoich spisk?wTo od ciebie b?dzie zale?a?o, jakie strategie rozwoju i osi?gni?cia zwyci?stwa wybierze twoja cywilizacja: rozw?j handlu i budowa cud?w antycznego ?wiata, rozw?j kultury i budowa Wielkiej Piramidy, stworzenie militarnej pot?gi i podb?j innych prowincji i imperi?w, og?oszenie politycznej dominacji poprzez zdobycie tytu??w Przyw?dcy Handlowego, Kulturowego oraz Militarnego.Ulepszeniom wzgl?dem pierwszej edycji gry uleg?y niemal wszystkie elementy rozgrywki:Warunki zwyci?stwaLiczba mo?liwych dr?g do osi?gni?cia zwyci?stwa zosta?a podwojona. Teraz sam wybierzesz swoj? strategi? wygranej, w zale?no?ci od stylu, w jakim lubisz i potrafisz gra?! Pytanie tylko, czy inni gracze zdo?aj? ci? wyprzedzi?, albo powstrzyma?Zasoby i komponenty gryZmianie uleg?a plansza, tak by rozgrywka dla poszczeg?lnej liczby graczy by?a lepiej zbalansowana (tak?e w wariancie dla 2 os?b!). Dochody z podatk?w i towary s? przedstawione za pomoc? ?eton?w. Dodano nowy, 13 rodzaj towar?w. Liczba i znaczenie budowli (rynki, ?wi?tynie, miasta) zosta?a zwi?kszona. Bohaterowie i cuda ?wiata zostali przeniesieni z kart na ?etony.HandelSystem handlu zosta? zaprojektowany na nowo. Je?li zdominujesz kwestie handlu, b?dziesz narzuca? pozosta?ym graczom liczb? mo?liwych wymian za pomoc? trzech dwustronnych ?eton?w o warto?ciach: 0 albo 5, 1 albo 2 i 3 albo 4. Po wybraniu danego ?etonu wr?ci on do dost?pnej puli dopiero po zagraniu pozosta?ych. Dodano legendarne miasta, kt?re produkuj? towary znane wy??cznie temu, kto je kontroluje. Dzi?ki temu b?dziesz m?g? utajni? cz?? zasob?w swojej cywilizacji przed przeciwnikami.BudowaKa?dy zdobyty bohater i cud ?wiata podnosi koszt zakupu kolejnego o 1 towar. Wyj?ciowa cena to 6 towar?w, zatem 10 bohater/cud ?wiata b?dzie kosztowa? a? 10 towar?w! Taka zasada ogranicza efekt kuli ?nie?nej, pozwalaj?c zarazem na pozyskanie w rozs?dnej cenie 2-3 bohater?w i cud?w, kt?re b?d? istotnym wsparciem dla wybranej przez ciebie strategii. Budowa w nowej prowincji twojego imperium b?dzie mo?liwa ju? w turze, w kt?rej j? przy??czy?e?.WalkaStarcia l?dowe i morskie s? rozgrywane za pomoc? odmiennych ko?ci. Kostka l?dowa ma na swoich ?ciankach warto?ci 3, 3, 4, 4, 5, 6 a morska 2, 3, 3, 4, 4, 5. Ta zmiana zmniejsza losowo?? walk i zwi?ksza wag? decyzji podj?tych przed bitw?. Du?o trudniej jest doprowadzi? do sytuacji blokady morskiej jednego gracza za pomoc? nielicznej floty. W trakcie walki l?dowej fortece przyjmuj? na siebie pierwsze trafienie, co zwi?ksza ich u?yteczno??. Dzi?ki tym zmianom bitwy wygrywaj? stratedzy, a nie szcz?ciarze!