Weso?a, nietypowa zabawa w szukanie szpiegaGadatliwo?? zatapia statki to znana metafora z okresu drugiej wojny ?wiatowej, podkre?laj?ca, ?e w szpiegowskim ?wiecie dyskrecja jest najwa?niejsza. Agenta mo?e zdradzi? wszystko - nowiutkie zszywki spinaj?ce dokument, zam?wienie trzech szklanek whisky przy u?yciu nie tych trzech palc?w, czy cho?by jedno ?le u?yte s?owo.W grze "Mamy szpiega!" b?dziecie mogli si? o tym przekona?, wcielaj?c si? zar?wno w szpiega, kt?ry pr?buje nie zosta? zdemaskowany, jak i w ?cigaj?cych go agent?w kontrwywiadu.Na czym to polega?Rozgrywka sk?ada si? z kilku kr?tkich rund. Podczas ka?dej rundy gracze losowo otrzymuj? karty z prezentacj? miejsca, w kt?rym si? aktualnie znajduj?... wszyscy, poza jednym, kt?ry otrzyma kart? Szpiega!Przyk?ad: Gracze mog? wylosowa? kart? "Zoo", a w zestawie kart jedna karta nie b?dzie mia?a ilustracji Zoo, tylko ilustracj? Szpiega.Jego zdaniem b?dzie dowiedzie? si? w jakiej lokacji toczy si? bie??ca runda, a zadaniem pozosta?ych graczy, agent?w, domy?lenie si?, kt?ry spo?r?d graczy jest szpiegiem.Aby tego dokona? gracze b?d? wzajemnie zadawa? sobie pytania.- Kiedy ostatnio by?e? w tym miejscu?- Jak mia?em 5 lat.- Co najbardziej Ci si? tam podoba?o? (podchwytliwe pytanie, odpowied? "?yrafy i lwy" jest zbyt oczywista, szpieg mo?e ?atwo si? domy?li?, ?e chodzi o Zoo)- Wiele rzeczy, ale najbardziej czas wsp?lnie sp?dzony z rodzin?. (og?lnikowa odpowied?, kt?ra jednak pasuje do miejsca, ale mo?e jest na tyle og?lna, ?e odpowiadaj?cy jest szpiegiem? )Agenci pr?buj? zdemaskowa? szpiega, a szpieg ze wszystkich si? stara si? pozosta? nieodkryty dop?ki z padaj?cych dooko?a pyta? i odpowiedzi nie wydedukuje, w jakim miejscu wszyscy si? znajduj?. Wygra gdy pozostanie nieodkryty do ko?ca rundy, albo gdy trafnie odgadnie lokacj?. Agenci zwyciężą, gdy uda im si? zdemaskowa? szpiega, co robi? poprzez g?osowanie. Ale biada im, je?li wska?? innego Agenta, wtedy r?wnie? zwyci?y Szpieg.Nale?y bardzo uwa?a?, zbyt szczeg?owe pytania mog? naprowadzi? szpiega, podobnie jak zbyt szczeg?owe odpowiedzi. Ale odpowiadaj?c zdawkowo, lub p?s??wkami wystawiamy si? na celownik innych Agent?w, na co Szpieg zaciera r?ce. Dwuznaczne odpowiedzi pomagaj? zmyli? Szpiega, mo?e utwierdzony w trafno?ci swoich domys??w pomyli Zoo z parkiem?Spostrzegawczo??, koncentracja, nonszalancja i spryt podczas rozgrywki b?dziecie potrzebowa? tych wszystkich cech. Miejcie si? na baczno?ci! Szpieg nigdy nie ?pi!Zawarto?? pude?ka:240 kart (30 talii po 8 kart ka?da)30 woreczk?w strunowychinstrukcja