IDEA MONEY Specjalizuje się w faktoringu, monitoringu, windykacji należności i zobowiązań pomagając Klientom zarządzać swoimi wierzytelnościami. To, co kiedyś było dostępne tylko dla dużych firm, dziś proponuje dla przedsiębiorstw z sektora MSP.
Oferta Idea Money obejmuje wszystkie podstawowe produkty faktoringowe, tj. faktoring pełny, niepełny oraz odwrotny - mówi Tomasz Nawrocki Manager Produktów i Marketingu. Ale nie bazujemy tylko na standardowych rozwiązaniach. Bardzo mocno inwestujemy w innowacyjność, dzięki czemu możemy zaoferować klientom rozwiązania, których nie znajdą u konkurencji, tworzymy produkty tak, aby jak najlepiej spełniały oczekiwania i potrzeby firm z sektora MSP. Mówię tutaj np. o Idei Płynności, gdzie jeden limit faktoringowy łączy możliwość finansowania faktur należnościowych oraz tych, wynikających ze zobowiązań klienta. Ciekawym rozwiązaniem są również produkty abonamentowe, które w ramach stałej, miesięcznej opłaty zapewniają dostęp do szybkiej gotówki, poprzez sfinansowanie pojedynczej faktury. Jednym z takich produktów znajdującym się w naszej ofercie jest Idea Płynności Abonament. Główną jej zaletą jest jedna, prosta opłata w formie abonamentu, którą Klient zna na etapie podpisywania umowy faktoringowej.
Faktoring to znana od wczesnych lat XX wieku forma wspierania biznesu. Firma faktoringowa nabywa od przedsiębiorcy faktury, które ten wystawił swojemu kontrahentowi z tytułu sprzedaży towaru lub usługi. Faktor wypłaca przedsiębiorcy zaliczkę o równowartości nawet 90 proc. kwoty faktury, monitoruje spłatę przez kontrahenta, administruje wierzytelnościami i windykuje przeterminowane należności. W zależności od rodzaju faktoringu może wziąć na siebie ryzyko związane z niewypłacalnością kontrahenta swego klienta. Może też nabyć wierzytelności w oparciu o cesję cichą – wtedy kontrahent nie dowiaduje się o zmianie wierzyciela.
Faktoring jest jednym z bardziej elastycznych narzędzi służącym dbaniu o płynność finansową dzięki możliwości dostosowania się do potrzeb klienta, jak również ze względu na mniejszą formalizację całego przebiegu procesu. Kwota finansowania dostosowana jest do wysokości sprzedaży, a nie jak w przy kredycie na z góry określoną sumę. Dodatkowo faktoring nie wymaga żadnych zabezpieczeń materialnych (np. hipoteka), podstawowym zabezpieczeniem jest wierzytelność. Dostępny limit jest dużo wyższy niż limit kredytowy, który mogłaby uzyskać firma. Z faktoringu korzystają firmy, które prowadzą sprzedaż z odroczonymi płatnościami, potrzebujące elastycznego finansowania, dzięki czemu mogą spłacać swoje zobowiązania, planować zarządzanie finansami, minimalizować ryzyko nieściągnięcia należności i przeciwdziałać negatywnym skutkom różnic kursowych w przypadku eksportu. Oprócz szybkich środków otrzymują także pakiet usług związanych z zarządzaniem należnościami. Co ważne, klient ma możliwość wyboru kontrahentów i faktur, które chce objąć umową. Bilans firmy z faktoringiem prezentuje się lepiej, przedsiębiorstwo zyskuje płynność finansową i dzięki temu - lepszą zdolność kredytową, gdyby np. chciał pożyczyć jeszcze dodatkowe środki na inwestycje.